Zakupy
Promocje
Kontakt

Skontaktuj się z nami

Jeśli chcesz zadać nam konkretne pytanie, prześlij swoją wiadomość za pośrednictwem tego formularza.

Kontakt z nami

Legal notice
NPORTAL.no - BUSINESS LINK NORWAY


Oddział w Norwegii:
Karenslyst Alle 4,
0278 Oslo
Postboks 358,
0213 Oslo
Norway

Oddział w W. Brytanii:
71-75 Shelton Street,
Covent Garden,
London,WC2H 9JQ


Kontakt telefoniczny:
+ (47) 23 89 88 63


Kontakt mailowy:
reporter@nportal.no


Value Added identification number: NO819464332
Legally represented by the Vice Director Lukasz Jakubow Kedzierski
This legal notice extends to the social media profiles of NPORTAL.no

1000x150 ubezpieczenia w norwegii

Tagi: Norwegia , Oslo , impreza , policja , szpital

25 osób w szpitalu po imprezie w schronie
Mister icon

REDAKCJA NPORTAL.no - Oslo | Norwegia

Opublikowano: 2020-08-30 12:17:24 +0200

Uczestnicy zorganizowanego w Oslo party zatruli się tlenkiem węgla.

Ostatniej nocy w Oslo przy Colletts gate zorganizowano imprezę w mieszczącym się w skalnej grocie opuszczonym schronie. Zdaniem policji było tam około 200 osób wieku od 20 do 30 lat. Z pierwszych ustaleń wynika, iż do pomieszczenia wniesiono agregat prądotwórczy, aby móc puszczać muzykę. Właśnie to urządzenie miało sprawić, iż w grocie, z której było tylko jedno wąskie wyjście, było za mało tlenu, a za dużo tlenku węgla.

Nad ranem na miejsce wezwano karetki, policję i straż pożarną. Do godziny 7.00 do szpitali przewieziono 23 uczestników feralnej imprezy oraz 2 policjantów, którzy pomagali innym wydostać się z groty.

Zdradliwy tlenek węgla

Na razie potwierdzono, iż 6 z osób, które przewieziono do szpitala, jest w stanie ciężkim, jednak, jak raportuje "Aftenposten", ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. W sumie 7 uczestników party straciło przytomność.

Z doniesień „VG wynika, iż w sobotę policja otrzymała zgłoszenie o planowanej imprezie w grocie, jednak nie zareagowała na nie. Doniesienie miała złożyć młoda kobieta, która obawiała się, iż podczas party zostaną złamane zasady dystansu społecznego.

- Najpoważniejszym niebezpieczeństwem w przypadku zatruć tlenkiem węgla jest, to, że ofiary nie zauważają, iż dzieje się coś niedobrego – powiedział dziennikowi „VG” rzecznik Szpitala Uniwersyteckiego w Oslo, Anders Bayer. - Mogą stracić przytomność i umrzeć wkrótce potem.

Konieczny kontakt z lekarzem

Niektórzy z uczestników imprezy rozeszli się po przyjeździe służb ratunkowych. Arve Røtterud z dystryktu policyjnego Oslo apeluje, aby ci z nich, którzy odczuwają u siebie niepokojące objawy, zgłosili się do szpitala albo na pogotowie.

Anders Bayer przekazał dziennikarzom, iż osoby podtrute tlenkiem węgla mogą doświadczać bólu głowy, nudności oraz omdleń i mówi, że każdy, kto przebywał w grocie i nadal odczuwa tego skutki, powinien skonsultować się z pogotowiem.

Zdaniem policji,uczestnicy imprezy mogą mówić o szczęściu. Schron w grocie przy Colletts gate ma zostać w przyszłym tygodniu zamknięty.

vg.no, medonet.pl, aftenposten.no, NPORTAL.no

N26
×